Музей пожежної справи

Мало хто знає, що найбільша пожежна частина в Європі, знаходиться не де-небудь, а в Києві. І що цікаво, при пожежній частині № 25 знаходиться незвичайний музей, який дає всім бажаючим унікальну можливість познайомитися з історією і сучасністю однією з найбільш відважних професій. Тут можна побачити перші пожежні автомобілі, як розвивався транспорт, дізнатися як розвивалася техніка пожежогасіння за останній більш ніж столітній період.

Ця пожежна частина знаходиться на Оболоні і на момент свого будівництва була найбільшою за площею в Європі. Частина була заснована в 1970-х роках, коли почав зводиться величезний житловий масив, і на даний момент ця частина залишається найбільшою в Україні.

Музей пожежної справи було відкрито 26 січня 2004 року та  історія пожежної справи представлена ​​досконально. Кількість виставленої техніки тут поки не дуже велике, але всі машини повністю відреставровані і працездатні. Також в музеї зібрана ціла колекція пожежних інструментів, старих документів, фотографій. Так, і багато експонатів, які виставлені тут — унікальні і не мають аналогів ні в Україні, ні в країнах Європи.

Найбільш старий експонати — це навіть не машини, а вози на кінній тязі кінця 19 століття. Це паровий насос — перший механізований засіб боротьби з вогнем. А ось перший пожежний автомобіль в Києві з’явився в 1913 році і служив він нашій столиці до середини 1920-х років, поки радянська промисловість не почала виробляти свої пожежні машини на шасі знаменитого ЗІС-5.

Перші зразки техніки, схожої на сучасну, які виставлені в музеї, побудовані ще 1934 році, а перші машини на шасі Зіса, що з’явилися в київському гарнізоні, — в 1936. Найвідомішим експонатом музею — післявоєнна машина ЗІС-150, з’явився в середині 1950 х років, і прослужили такі машини приблизно три десятиліття. Експонат, який зберігається в музеї не зовсім звичайний, таких в СРСР було всього дві. АРП-2 — перевізник пожежних рукавів, їх тут вміщувалося до 100 штук. Рукава перебували в спеціальних касетах-власниках, і відразу ж після прибуття на пожежу вивантажувалися за допомогою спеціального механізму, дозволяючи швидко нарощувати загальну довжину шланга майже до кілометра, що особливо важливо в тих випадках, коли поблизу не було гідранта або пожежного водоймища.

Ще один зразок техніки — автодрабина на шасі ГАЗ-51. Вона досягає 17 метрів. Сходи такої висоти можуть бути корисні зараз тільки в містах і районах, де немає висотної забудови. Примірник з нашого музею раніше служив у Вінниці, але після того, як підйом сходів став недостатнім, був відправлений «на спокій».

Експозиція музею на цьому закінчується не буде, планується відкриття нових залів і поповнення колекції новими документами і машинами та діорамами. Музей надає унікальну можливість посидіти в кабіні справжнього пожежного автомобіля, покрутити кермо і уявити себе справжнім рятувальником від вогню.